"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2014. augusztus 14., csütörtök

Mascarpone - túró krémes torta

Na, vajon mit taníthat az a tanító néni, aki ezt a tortát kapta? Matematikát, természetesen :-)
Tulajdonképpen ez egy sakk torta, sajnos a belsejéről nem készült fotó, kicsit pepecs munka összerakni, de igazán megérte, nagyon örültek neki!



A receptet így kaptam, fotó formájában, be sem kell pötyögtetnem:

Elkészítése:
Kakaós piskótát készítek az alaprecept szerint.

A krémhez először felverem a tejszínt, félreteszem. A túróhoz adom a tejet, és botmixerrel összetöröm, ezután hozzákeverem a mascarponét, a porcukrot és a vaníliás cukrot, a citrom héját és levét, majd habosra keverem. Zselatinlap helyett én főzés nélküli zselatin fixet használtam, két csomaggal hozzákevertem a krémhez. Spatulával óvatosan hozzákeverem a tejszínhabot, hogy ne törjük össze, majd megtöltöm vele a piskótát.



Nagyon ízlett a krém, mikor a fenti tortát készítettem, ezért megsütöttem anyósom születésnapjára ugyanezt, természetesen nem sakk-formában, csak szokásosan töltöttem a lapokat, és idénygyümölccsel díszítettem. Oda meg vissza volt tőle a család!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...