"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2014. augusztus 14., csütörtök

Alapreceptek - piskóták, krémek

Piskóta

Sokáig a hagyományos piskótát sütöttem - ahány tojás, annyi evőkanál cukor, liszt -, egészen addig, míg ki nem próbáltam Kiskukta receptjét. Nagyon bevált, még talán sosem esett össze, klassz "szivacsos", laza belseje van, és könnyen lehet dolgozni vele, szükség esetén faragni.




Vaníliakrém

2 csomag vaníliás pudingport kikevertem 2 tojás sárgájával és egy evőkanál cukorral, majd megfőztem 5 dl tejben, és kihűtöttem. 30 dkg szobahőmérsékletű ráma margarint felhabosítottam 6 ek porcukorral, és kanalanként tovább habosítottam a vanília pudinggal, és fél üvegcse vanília aromát is adtam hozzá. Ezzel töltöm és vonom be a tortát.
A rétegek közé szórhatunk apró gyümölcsdarabokat, csokoládé reszeléket.


Csokoládé krém


2 csomag csokoládés pudingport elkevertem 1 púpozott evőkanál holland kakaóval és egy ek cukorral, és így főztem meg 5 dl tejben. 25 dkg puha ráma margarint habosra kevertem 7 ek porcukorral, majd kanalanként kihabosítottam a kihűlt pudinggal is. Végül egy tábla olvasztott étcsokit kevertem még hozzá, és ezzel töltöm meg a piskótát (kb. egy 24 cm-es töltésére és bevonására elég).


Narancsos csokoládé krém

Ugyanúgy készül, mint a sima csokoládé krém, csak belereszelem egy narancs héját, és belefacsarom fél narancs levét. (Ezek hiányában pár csepp narancsaromát is használhatunk, én a Lidl-ben szoktam venni.) A narancs másik feléből nyert narancslével pedig meglocsolom töltés előtt a piskóta lapokat.


Csokoládés sajttorta krém


Hozzávalók: 2 dl habtejszín, 1 ek főzés nélküli zselatin, 25 dkg mascarpone, 2 ek porcukor, 10 dkg étcsokoládé. A csokoládét olvasszuk fel vízgőz felett, majd keverjük hozzá a szobahőmérsékletű mascarpone-hoz. A tejszínt verjük fel a porcukorral kemény habbá, fokozatosan hozzáadva a zselatinport, majd végül a felvert tejszín óvatosan forgassuk bele a csokoládés sajtkrémbe. A krémet kenjük a kihűlt piskótára, majd tegyük hűtőbe dermedésig.
Ez a mennyiség kb. egy 20 cm átmérőjű piskótára elég.
 

Túrókrém

Mint a vaníliakrém, csak 25 dkg ráma margarin helyett 20 dkg-ra van szükség, és a kész vaníliakrémbe belereszelek egy citrom héját, belefacsarok fél citrom levét, és kikeverem 40 dkg túróval.


Mascarpone-túró krém

Hozzávalók: 0,5 l tejszín, 1 dl tej, 25 dkg túró, 25 dkg mascarpone, 20 dkg porcukor, 1 cs vaníliás cukor, egy citrom leve és héja, 2 csomag főzés nélküli zselatin fix.
A krémhez először felverem a tejszínt, félreteszem. A túróhoz adom a tejet, és botmixerrel összetöröm, ezután hozzákeverem a mascarponét, a porcukrot és a vaníliás cukrot, a citrom héját és levét, majd habosra keverem. Zselatinlap helyett én főzés nélküli zselatin fixet használtam, két csomaggal hozzákevertem a krémhez. Spatulával óvatosan hozzákeverem a tejszínhabot, hogy ne törjük össze, majd megtöltöm vele a piskótát.



Capuccinó krém


A kész vaníliakrémet két részre osztom: az egyik marad vaníliásan, a másik felébe pedig belekeverek 2 csapott evőkanál őrölt kávét, és a két krémmel felváltva kenem meg a piskóta lapokat. Erősebb íz elérése érdekében presszókávéval meglocsolhatjuk a lapokat!


Citrus krém (lemon curd, TücsökBogár konyhája alapján)

Hozzávalók: 3 egész tojás, 1 dl citromé és narancslé vegyesen (kb. 1 citrom és egy narancs leve), a citrom és a narancs reszelt héja, 7,5 dkg  vaj, 5 dkg méz.
Az összes hozzávalót tálba téve, gőz fölött addig kevergetjük, amíg puding sűrűségűvé nem válik. A keverést nem szabad abbahagyni, mert a tojás kicsapódhat és a krém élvezhetetlenné válik! A gőzről levéve kihűtjük, és a kihűlt tortalapokat megkenjük vele.


Gesztenye krém

2 csomag vaníliás pudingport kikevertem 2 tojás sárgájával és egy evőkanál cukorral, majd megfőztem 5 dl tejben, és kihűtöttem. 20 dkg szobahőmérsékletű ráma margarint felhabosítottam 6 ek porcukorral, és kanalanként tovább habosítottam a vanília pudinggal. Hozzáadok egy-két evőkanál rumot (vagy kevés rumaromát, ha gyerekek is esznek belőle), valamint apránként egy mélyhűtött gesztenyemasszát - amit természetesen hagyunk előtte teljesen felengedni szobahőmérsékletűre. Ezzel töltöm és vonom be a tortát. (Izgalmasabbá tehetjük a tortát, ha a rétegeket meggyel, esetleg rumos meggyel szórjuk meg.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...