"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2014. október 22., szerda

Rigó Jancsi torta

Emília a mai napon 8 éves, neki készült ez a torta :-) Természetesen csokoládésat kért, én pedig úgy gondoltam, hogy kicsit könnyedebb csokitortát csinálok a szülinapjára, nem olyan csupa-csoki félét, amit tavaly kapott.
Trollanyu konyhájában találtam a receptet, annyira tetszett, és könnyűnek tűnt, hogy hamar eldöntöttem, ezt készítem el.





Hozzávalók a piskótához:
  • 8 egész tojás
  • 16 dkg cukor
  • 4 dkg cukrozatlan kakaó
  • 16 dkg finomliszt
A tojásokat a cukorral nagyon habosra keverem, ez géppel is eltart pár percig. Beleszitálom a lisztet és a kakaóport, és elkeverem benne. Egy 28 cm-es tortaforma aljára sütőpapírt teszek, és a tészta felét (kicsit több, mint felét) beleöntöm, majd 180 fokos előmelegített sütőben úgy 10 perc alatt megsütöm.
Ha megsült, kiveszem a piskótát, és megvárom, hogy a forma kihűljön, majd megsütöm benne a másik lapot is a maradék tésztából.

Hozzávalók a krémhez:
  • 6 dl tejszín
  • 8 dkg porcukor
  • 8 dkg cukrozatlan kakaópor
  • egy csomag zselatin fix

A tejszín réteghez:
  • 4 dl tejszín
  • 4 dkg porcukor
  • fél csomag zselatin fix

Ha kihűltek a lapok, elkészítem a krémet: elkeverem a zselatin fixet, az átszitált porcukrot és a kakaóport egy kis edényben. Felverem a 6 dl tejszínt, és amikor már majdnem teljesen kemény,  hozzákeverem a cukros kakaót. Megpróbálom egyenletesen rákenni az egyik piskótalapra, majd hűtőbe teszem.
Ismét felverem a 4 dl tejszínt, és hozzákeverem a porcukorral elkevert zselatin fixet, majd a 2/3 részét rákenem a kakaós krémre, és beteszem a hűtőbe dermedni.

A tetejére:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1 ek étolaj
Míg a tejszínes rétegek dermednek a hűtőben, elkészítjük a torta tetejét: mikróban lassan felolvasztjuk a kockára tört csokoládét és elkeverjük egy evőkanál étolajjal. Rásimítjuk a másik piskótalapra, és megvárjuk, hogy megdermedjen.
Dermedés után tetszés szerinti szeletekre vágjuk (én 16ra), és a szeleteket óvatosan ráhelyezzük a krémre (így könnyen lehet majd szeletelni).
A maradék tejszínnel díszítjük a tortát.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...