"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2014. szeptember 28., vasárnap

Mesealmás, almáspite

Kaptam a barátnőmtől egy szatyor almát, ez volt az isteni jel, mert már napok óta almáspitén járt az esze az egész családnak :-) Van már a blogon egy bevált recept, de most gondoltam, újítok, keresek egy másikat, meg is találtam ITT. Mindent ugyanúgy készítettem, ahogy az eredeti receptben írva vagyon, nagyon finom lett!

Hozzávalók:
  • 50 dkg finomliszt
  • 1 cs sütőpor
  • 15 dkg kristálycukor
  • 2 dl tejföl (nekem kicsit több kellett hozzák, kb. még 2 jó evőkanálnyi)
  • 15 dkg zsír
  • 1 egész tojás
  • 1 csipet só

Töltelék:
  • 1-1,5 kg alma
  • ízlés szerint cukor, fahéj
  • egy maréknyi kekszmorzsa, zsemlemorzsa, vagy dió


A hozzávalókból egy kellemes állagú tésztát gyúrok, majd pihenni hagyom a deszkán.
Addig az almákat megpucolom, és nagy lyukú reszelőn lereszelem. Kinyomkodom kézzel a levét (ezt Molli pikk-pakk megitta), és félre teszem. (Én nem szoktam megpárolni, de aki szeretné, tegye bátran!)
Egy nagyobb tepsit (ez nekem kb. 40x25 cm-t jelent) kizsírozok, kilisztezek. A tésztát kétfelé osztom, és az egyiket tepsi méretűre nyújtom. Picit belisztezem a tetejét, és óvatosan feltekerem a sodrófára, és ügyesen beleteszem a tepsibe. Megszórom morzsával, egyenletesen ráteszem a reszelt almát, amit megszórok pár evőkanál kristálycukorral, és kb. két teáskanálnyi fahéjjal. A tészta másik felét is kinyújtom, és befedem vele az almát. Villával megszurkálom, hogy sülés közben tudjon távozni a gőz.
Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 35-40 percig sütöm. Langyosra hűlve vágjuk fel, és szórjuk meg porcukorral tálaláskor.

(Fotózni elfelejtettem, mire eszembe jutott, a süti tűnt el :-D)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...