"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2014. szeptember 28., vasárnap

Citromos-gyömbéres méz - immunerősítő




Nagyon sokan elkészítették, kipróbálták már ezt az egyszerű, házilag is könnyen kivitelezhető immunerősítőt. Nos, a mai nappal beálltam a sorba :-)
Vettem egy üveg (helyi termelő által készített) hársmézet, valamint egy citromot és egy 8-10 cm-es gyömbérdarabkát.

A citromot alaposan megmostam, majd vékonyra szeleteltem. A gyömbért megpucoltam, és szintén vékony karikákra vágtam, majd felváltva belepakoltam őket az előre elkészített üvegekbe. Mézzel kb. az üveg háromnegyedéig töltöttem, mert nőni fog kicsit a térfogata még - a citrom levet enged, a gyömbérből is felszabadulnak az illóolajok.
Hűtőbe teszem, és 2-3 nap múlva fogyaszthatjuk: napi egy teáskanállal.


Hogy mire jó?

A gyömbér gyöktörzse illóolajat, valamint csípős vegyületeket - shagaolt és gingerolt - tartalmaz. Az illóolaj nyugtatólag hat a központi idegrendszerre, segít megszüntetni a fejfájásos tüneteket. Mivel az említett vegyületek fokozzák a vérkeringést, javítják az immunrendszer működését, így a gyömbér hatékonyan veszi fel a harcot a légúti betegségekkel is. (forrás: http://www.femina.hu/egeszseg/gyomber_jotekony_hatasai, további érdekességek: http://antalvali.com/gyomber.html)

A citrom kiváló meghűléses, fertőzéses betegségek kezelésére, vírus- és baktériumölő hatása miatt is nagyon fontos. A szervezetbe jutva lúgos hatást vált ki, ezért cukorral fogyasztva éppen az ellenkező hatást váltja ki, mivel a cukor savasít, visszaveti az immunrendszer munkáját és elősegíti a kórokozók szaporodását. Elősegíti az emésztést.(forrás: http://www.k-v.hu/blog/Egeszseges_Eletmod/2012/09/27/Citrom_jotekony_hatasa_a_szervezetre)

 (Eltelt két nap, és valóban, határozottan felhígult a méz, nagyon jó illata lett, és az íze is finom: határozottan érzeni a gyömbér enyhe csípősségét, ezért teába kevertem bele a lányoknak. Simán megitták!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...