"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2014. február 8., szombat

Dinós torta

Hát igen, van, ami kimarad az ember (anya) életéből, ha lányai vannak. Mondjuk a dinók. A t-rexen kívül, mert azt azért ismerem, a Jurassic parkból :-)
Szóval addig oké, hogy dinós tortát szeretne a 7 éves fiatal
ember, na de hogy triceratops legyen rajta??? Alapos kutatómunka előzte meg ezt a tortát, de esküszöm, sokszorosan megérte! Paráztam az elején, de a szülinapos minden kétségemet eloszlatta, mikor meglátta, és felkiáltott: triceratops-os tortaaaaaaaaaaa!

Vaníliás piskóta a torta alapja (4 tojásból, majd 3 felé vágva), amit túrókrémmel töltöttem meg.
Túrókrém: fél liter tejben megfőztem két csomag vanília pudingot, majd kihűtöttem. Közben 20 dkg puha rámát kikevertem 8-9 evőkanál porcukorral,  és 3 részletben hozzákevertem a pudingot (ekkor kivettem a krém kb. negyedét, mert ezzel vontam be kívülről, a fondant alatt). Belereszeltem 1 citrom héját, és hozzákevertem kb. 40 dkg túrót és belefacsartam fél citrom levét - de ezt közben kóstolgattam, néha még kívánkozik bele több is. Jó habosra keverjük, és tölthetjük a tortát.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...