"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. május 18., szombat

Spárga télire, üvegben

Helyi termelőtől sikerült vennem 1,5 kg friss zöldspárgát. Mivel ez két - három étkezésre is sok, úgy döntöttem, hogy két üveggel elteszek télire. Itt találtam egy szimpatikus befőzési módszert, majd télen beszámolok a spárga állapotáról :-)

Sós-cukros vízet feltettem forralni, és mikor már gyöngyözött, beletettem a spárgákat. 5-6 perc után kiszedtem őket, és az előkészített (mosott, fertőtlenített) üvekegbe sorakoztattam.
A főzőlevet még egyszer felforraltam, és ráöntöttem az üvegekbe készített spárgákra, hogy ellepje a fejüket is. Késhegynyi szalicilt tettem a tetejére, majd rácsavartam a fertőtlenített kupakot is, és nedves dunsztba tettem (egy fazék aljára tettem egy réteg újságpapírt, beleállítottam a spárgával teli üvegeket, majd kb. 4 cm-ig felengedtem vízzel, és addig forraltam, míg a spárgasípok körül is gyöngyözni kezdett a víz, ekkor lezártam alatta a lángot), majd hagytam kihűlni benne.




3 megjegyzés:

  1. Kedves Kriszta,mi volt a tapasztalat télen a felhasználáskor?

    Köszönöm, Judit

    VálaszTörlés
  2. Én is így teszem el ,nagyon finom ,de nem használok szalicilt ,nem jó .parányi nátriumbenzonát a főzőlébe





    VálaszTörlés
  3. Én is így teszem el ,nagyon finom ,de nem használok szalicilt ,nem jó .parányi nátriumbenzonát a főzőlébe





    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...