"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. május 10., péntek

Sörkifli

Moha konyhájában találtam ezt a sörkiflit, nagyon bejött az egész családnak, úgyhogy a receptet mentettem! Szerintem gyakran fogom készíteni, még másnap is finom, nem szárad ki.




Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1 csapott ek ső
  • 1 kk cukor
  • 3,5 dl tej
  • 1,5 dl olaj
  • 2,5 dkg firss élesztő
  • tetejére reszelt sajt
A langyos cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt, majd a sóval elkevert lisztre öntjük. Hozzáadjuk az olajat, és bedagasztjuk. Meleg helyen kétszeresére kelesztjük, majd lisztezett deszkára borítjuk.
Én kétfelé vettem a tésztát, így kisebb kiflkiket kaptam. Az egyik gombócot kör alakúra nyújtottam, és 12 cikkre vágtam. A háromszögek szélesebb felére pici margarint tettem, és felcsavartam őket. Tepsire téve felvert tojással lekentem a tetejüket, és megszórtam reszelt sajttal, majd ismét kelesztettem őket 20 percig.





A tészta másik felével is ugyanígy járunk el, majd 180 fokos előmelegített sütőben pirosra sütjük a kifliket.






Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...