"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. május 7., kedd

Csekonics kuglóf két formában

A csekonics kuglóf receptjét TücsökBogárnál találtam. Szaporítja a könnyen-gyorsan elkészíthető sütik sorát, kedvenc lett!





Először koszorú formában sütöttem meg, aprított fehér csokit szórtam a tészájába, és nem vontam be lekvárral és csokival, simán leporcukroztam.
Majd Molli születésnapjára 20 cm-es tortaformában sütöttem meg (a sütési idő vége felé letakartam egy alufóliával, mert a közepe nehezebben sült pici, a széle meg ne égjen meg) a bölibe, kicsit díszítve. Nagyszerű lett!


Hozzávalók:

  • 5 tojás
  • 10 dkg méz
  • 10 dkg porcukor
  • 1,5 dl olaj
  • 15 dkg finomliszt
  • 1 tk sütőpor
  • 5 dkg kakaó 
  • egy tábla fehércsoki
A tojások fehérjét kemény habbá verem. A sárgákhoz hozzámérem a cukrot és a mézet, és habosra keverem. Hozzáadom a lisztet, melyben elvegyítettem a sütőport és a kakaót, majd az olajat, és a hab felét. Ezt még robotgéppel egyneművé keverem, majd a hab másik felét és a darabokra vágott fehér csokit óvatos mozdulatokkal belekeverem.
Vajazott, lisztezett formában, 180 fokon, előmelegített sütőben kb. 40 percig sütjük, de ellenőrizzük tűpróbával!

Miután kihűlt, bevonhatjuk csokoládéval, megszórhatjuk porcukorral, de magában is isteni. Finom, puha tésztája van, nem fojtós, nagyon lágy.

Molli tortája pedig ilyen lett: marcipánból rögtönöztem egy katicát a tetejére, ugyanis ez a bölis jelünk. Nem szerettem volna krémes, habos-babos csodát vinni, úgy gondolom, ez a süti ideális volt az aprótalpúaknak :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...