"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. május 15., szerda

Akác-bodza szörp

Tele van illattal a tavasz! A hosszú tél után hirtelen, minden szinte egyszerre indult meg :-)

Szedtem egy zacskónyi, jó tenyérnyi bodzavirágot, meg vagy 10-15 fürt akácvirágot is (nem út mellől!!).
 Nem mostam meg őket, csak átnéztem hogy "bogármentesek"-e, és picit lerázogattam őket, és már raktam is rétegezve 3 db megmosott, felkarikázott citrommal egy 5 literes üvegbe.





Felforraltam 2 liter vizet 1,5 kg kristálycukorral, és egy csapott evőkanál citromsavval. Forrón ráöntöttem a virágokra, és az üveg száját lekötöttem egy papírtörlővel, amit pár helyen kilyuggattam. 3 napig pihenni hagyom a spejzban (hűvös helyen), majd átszűröm, és az előkészített (mosott, fertőtlenített) üvegekbe töltöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...