"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. április 10., szerda

Keksz szalámi - anyósom receptje alapján

Mamáéknál ez tipikus karácsonyi sütemény, olyankor nem csak szalámi, hanem golyók is készülnek a tésztájából. A gyerekek imádják, most is hamar elfogyott! Óvodába is ezt szoktuk vinni farsangra, születésnapra...



Hozzávalók:
  • 25 dkg porcukor
  • 25 dkg margarin
  • 4 egész tojás
  • 5 dkg holland kakaó
  • fél kg háztartási keksz apróra törve
A porcukrot a margarinnal felolvasztjuk a tűzhelyen (kis lángon), majd hozzákeverjük (én kézi habverővel szoktam) a kissé felvert tojásokat. Lassan felforraljuk, hozzáadjuk a kakaóport is, és jól elkeverjük vele. A tűzről levéve beleszórjuk az apróra tördelt háztartási kekszet, és összekeverjük.
Tépünk egy darab zsírpapírt, enyhén benedvesítjük, és a massza felét - mert én két kisebb rudat szoktam készíteni- ráhalmozzuk. Nedves kézzel szalámi alakot formázunk, majd feltekerjük, végeit lekötjük, és hűvös helyre tesszük, míg kihűlik és megkeményedik (nekem gyerekként ez a 'hideg hely' mindig a pinceajtó kilincse volt, nagymamám oda akasztotta a szalámirudakat hűlni, és én sokáig el sem tudtam volna képzelni, hogy másként is lehet érlelni a szalámit...)
A massza másik felével ugyanígy járunk el. Ha kihűlt, kicsomagoljuk, és szeletelés előtt porcukorral megszórjuk.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...