"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. március 23., szombat

Norvég almatorta

Gyors esti sütire vágytunk, egy feltétel volt: fel kell használnom a spejzban fellelt, kicsit ráncosodásnak indult almákat. Kicsit körbenéztem a neten, és a desszert.eu honlapon találtam ez az almatortát.
Mi fagyi és tejszínhab nélkül ettük, langyosan, így is isteni volt!





Hozzávalók:
12,5 dkg kristálycukor
12,5 dkb margarin
1 cs vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
2 tojás
12,5 dkg finomliszt
1 tk sütőpor

Tetejére: 2-3 alma hámozva, cikkekre vágva, valamint 1 tk fahéj 1 ek kristálycukorral elkeverve.

A kétféle cukorral habosra keverjük a szobahőmérsékletű margarint, és egyesével hozzáadjuk a tojásokat, elkeverük. Belereszeljük a citromhéjat, majd hozzákeverjük a sütőporral elvegyített lisztet is. Én egy 22 cm-es tortaforma aljára simítottam a tésztát, és szépen sorban kiraktam a tetejét az almaszeletekkel. Megszórtam a tetejét a fahéjas cukorral, és 180 fokos előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt készre sütöttem.


Mindenben az eredeti recept szerint jártam el, finom lett!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...