"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. március 6., szerda

Egy tésztából három félét! Ökörszem, lekváros papucs, kakós csiga

Múlt héten jöttek hozzánk Emma lányom barátnői délután játszani, így készültem ellátmánnyal :-)
A jól bevált, korábban leírt bukta tésztáját készítettem el ismét, csak most bukta helyett túrós ökörszemek, sárgabarack és őszibarack lekváros papucsok, és mini kakaóscsigák születtek. Nagy sikere volt!






Az ökörszemhez negyed kg túrót kikevertem 2 ek tejföllel, egy tojás sárgájával, ízlés szerint cukorral (ez nálam 3 evőkanál), egy csapott ek. búzadarával, valamint egy citrom reszelt héjjával. Ezután lazán belekeverem az előzőleg habbá vert tojás fehérjét is. (Aki szereti, mazsolát is keverhet bele, vagy a túró tetjére tehetünk egy-két szem meggybefőttet is.)

A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, óvatosan átgyúrtam, majd három részre osztottam (a három féle péksütihez).
Miután kinyújtottam a tésztát kb ujjnyi vastagra, nagyméretű pogácsaszaggatóval korongokat szúrtam ki a tésztából. A korongok közepébe kis mélyedést nyomtam az ujjammal, sütőpapírral bélelt tepsire tettem, és kb. két teáskanál túrót halmoztam rá. 20 percig kelni hagytam, majd 180 fokos sütőben aranybarnára sütöttem.


A lekváros papucsokba a tavaly nyáron készített lekvárokat töltöttem. A tésztát vékonyabbra nyújtottam, mint az ökörszemhez, és ebből is nagyobb méretű korongokat szaggattam. Közepére egy nagy teáskanál lekvárt töltöttem, félbe hajtottam, és jól lenyomkodtam a szélét. Ezt is kelni hagytam, majd tojássárgájával lekentem a tetejüket, és megsütöttem, mint az ökörszemet.


A kakaós csigához téglalap alakúra nyújtottam a tésztát, megkentem vékonyan olvasztott margarinnal (kb.3 dkg), majd megszórtam holland kakaóporral és bőven porcukorral is. Feltekertem, 1,5 -2 cm vastagon felvágtam, és muffinpapírral bélelt muffinsütőbe tettem, és 20 perc kelés után forró sütőbe tettem. Amikor megsült, langyos cukros tejjel meglocsoltam a csigákat.


Porcukorral megszórva tálaljuk.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...