"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2013. február 13., szerda

Visszatértem! Egy sütés nélküli, isteni gesztenyés tortával...

Huppsz, hát igen... Ezer meg egy okot sorolhatnék, hogy miért hanyagoltam el a blogot az utóbbi időben (sajnos), és miért tartott ilyen sokáig, hogy rájöjjek, hogy ha csak havona egy - két receptet, kreatív gondolatot osztok meg Veletek, akkor is megéri csinálni!
Hat év (gyed, gyes, 2 kislány) után visszatértem a munka világába, és bizony nem volt könnyű feladat újratervezni a napjainkat, új 'napirendet' kialakítani, főleg, hogy minden beleférjen a 24 órába. DE! Most elérkeztem arra a pontra, hogy képes leszek időt szakítani a blog ápolására, és ha túl gyakran nem is fog sikerülni, de igyekszem rendszeresen jelentkezni! Mert a fotók gyűlnek ám (ételekről és tárgyakról is), csak feldolgozásra várnak :-)
És most lássuk ama bizonyos gesztenyés tortát, amit Heni ismertetett meg velem. Bátyám 45. születésnapjára készítettem el :-)
Hozzávalók:
A gesztenyés alaphoz:
  • 2 csomag gesztenyemassza (szobahőmérsékletű)
  • 15 dkg puha margarin
  • 15 dkg porcukor
  • 25 dkg darált keksz (vagy picit több, vagy picit kevesebb - nagyban függ a geszti masszától...)
  • kis üveg rumaroma
Az alapanyagokat összedolgozzuk, és egy nagyobb tortaforma aljába nyomkodjuk (én sütőpapírt tettem a forma aljára). Mehet a hűtőbe!
A krémhez:
  • 3 csomag vaníliás pudingpor
  • 5 dkg cukor
  • 9 dl tej
  • 25 dkg puha ráma
  • 20 dkg porcukor
Szokásos módon megfőzzük a vaníliás pudingot, és hűlni hagyjuk (ha megszórjuk a tetejét porcukorral, nem képződik a tetején vastag bőrréteg!). Közben a rámát (én krémekhez mindig rámát használok) a porcukorral habosra keverjük, majd a kihűlt pudingot kanalanként hozzákeverjük, és jó habosra keverjük.

A rétegezéshez:
  • kevés tej
  • egy kisebb csomag babapiskóta

A krém felét a gesztenyés alapra kenjük, majd a krém tetejét kirakjuk babapiskótával, amit előtte tejben megforgattunk. A babapiskótákat befedjük a maradék krémmel, és hűtőbe tesszük, míg a tejszínt felverjük.

Tetejére:
  • 4 dl habtejszín
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 2 cs habfixáló
A tejszínhabot a vaníliás cukorral elkezdjük felverni, majd közben beleszórjuk a habfixálókat, és habbá verjük. A tejszínt a vaníliás krém tetejére kenjük, és pár órát hűtőbe tesszük. Tálalás előtt óvatosan távolítsuk el a tortaforma karimáját, késsel is segíthetünk.
A tetejét ízlés szerint díszíthetjük csokiforgáccsal, színes cukorral, mogyoróval...

Nagyon finom, könnyen elkészíthető sütemény!



Mollival a háttérben :-)




Felvágva


(Mindent az eredeti recept alapján készítettem el. Annyit fűznék hozzá, hogy mivel tortaformában készítettem el,  a gyesztenyés alapnak a 2/3 része elég, szerintem az eredeti adaggal kicsit vastag lett. Persze senki sem panaszkodott, elfogyott pikk-pakk!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...