"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. október 31., szerda

Zöldparadicsom télire

Ma reggel hátra mentem a kertbe, és leszedtem a maradék paradicsomot. Kettő pirosat (utolsók...), és egy kis tálra való zöldet. Még sosem tettem el így paradicsomot, úgyhogy csak remélni tudom, hogy finom lesz! Anyu tett el régen vegyes savanyúságot télire, amiben felszeletelve volt a zöldparadicsom, de én most kifejezetten egészben szerettem volna eltenni ezeket az apró körteparikat.





Megmostam a paradicsomokat (csak a hibátlanokat tegyük el télire, és a puhákat is válogassuk ki!), majd egy hegyes késsel megszurkátam pár helyen őket, és hideg vízbe áztattam két órán keresztül. Egy befőttes üveget (750 ml) elmostam, fertőtlenítettem, és a leszűrt paradicsomokat beletettem.

Elkészítettem a levet rá:
  • fél liter víz
  • 3/4 dl 20%-os ecet
  • 1 csapott ek só
  • 3 csapott ek cukor
  • 1 tk mustármag
  • 1 tk koriandermag
A hozzávalókat felforraltam, és még melegen a paradicsomokra öntöttem. Egy késhegynyi szalicilt tettem a tetejére, majd fedő, és száraz dunszt, míg ki nem hűlik.





Ha felbontom és megkóstoljuk, írom majd az értékelést!


Ötlet innen és onnan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...