"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. október 31., szerda

Még mindig ősz, és töklámpás!!

Emma 3 éves kora óta (azaz 3 éve) készítünk töklámpást. Molli is felnőtt a feladathoz, így idén két tököt vettem, mindkettőnek legyen, mert persze képesek összeveszni rajta :-)

Nekiveselkedtünk, újságpapír leterítve, kés kikészítve. Levágtam a tökök tetejét, és amikor nekiláttunk (volna) kiszedni a belsejét, egy nagy fúúúúúúúúúúúj kísétében a lányok elvonultak buborékot fújni... Szóval magamra maradtam, de megoldottam a feladatot (persze néha odajöttek ellenőrizni, hogy haladok).
Azóta minden este, sötétedéskor meggyújtjuk a lámpásokat, és gyönyörködünk bennük!





(Minden évben probléma volt, vagyis nagyon bosszantott, hogy a tök belül el kezd penészedni. Mert ugye legalább egy héttel korábban kifaragjuk, hogy legyen idő kiélvezni, de tavaly, emlékszem, szinte fekete lett belül. Nagyon tuti tippet olvastam a neten, és ki is próbáltam. Tegnap voltak egy hetesek a lámpások, és csak egy - két helyen jelent meg a penész, az is elhanyagolható mennyiségben, szóval: a tipp BEVÁLT! Kevés domestost öntöttem egy üres spriccelős flakonba, amit felhigítottam vízzel, és a tökök belsejét alaposan bespricceltem vele. A vazelint kihagytam, anélkül is működik...)



A magokat pedig 220 fokos sütőben megsütöttem (nem mértem időt, kósoltam a magokat, de talán 8 - 10 perc elég volt), és este megettük.




Ezek pedig az aktuális ablak ill. ajtó díszeink (nagyon szeretem a filigrán díszeket!):


Bejárati ajtó


Előszobai fal dísze

A konyha és a gyerekszoba dísze

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...