"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. október 18., csütörtök

Máglyarakás meggyel (is) szórva

Életemben egyszer ettem máglyarakást, és akkor nem voltam elragadtatva tőle... Bár akkoriban egyenesen gyűlöltem a mazsolát, talán ez volt az oka. A mazsival már kicsit megbarátkoztam azóta, de most sem kockáztattam: meggyel szórtam meg helyette a sütit.
Összehasonlítási alapom nincs, és elfogult vagyok: nagyon finom lett! Nem is kísérletezek tovább, ez a bevált recept a mi máglyarakásunkra :-)

Egyébként Apa kedvére készült!





Hozzávalók:
  • 4 db tegnapi zsemle (kifli)
  • 2 tojás
  • fél liter tej
  • 10 dkg cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 5 dkg olvaszott margarin
  • kb fél üveg magozott meggy (jó két marék)
  • 10 dkg darált dió
  • 3 alma
  • 2 ek baracklekvár
A tojás sárgákat kikeverem a cukorral, vaníliás cukorral és a margarinnal, majd hozzáöntöm a tejet, és elkeverem vele. Ebbe a keverékbe teszem bele a felszeletelt zsemléket, hogy jól megszívják magukat. Ha az összes folyadékot magukba szívták, egy kisebb (20*30) sütőtálba teszem, amit előtte zsírral kikentem.
A zsemlék tetejére potyogtatom a meggyet, és meghintem a darált dióval.




Az almákat meghámozom, kimagozom, és vékony szeletekre vágom. Ezekkel az almaszeletekkel beborítom a máglyarakást, és 200 fokon 25 percig sütöm.
Míg sül, a tojáfehérjéket kemény habbá verem, majd óvatos mozdulatokkal, hogy ne törjem össze, belekeverek 2 ek baracklekvárt.




Ezt a barackos habot rásimítom a sütire, és még további 15 percig visszateszem a sütőbe, míg a hab megemelkedik, és pirosra sül.


Az eredeti recept a Horváth Ilona szakácskönyvben található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...