"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. szeptember 21., péntek

Tejberizs vörösboros szilvaszósszal

Én nagy tejberizs rajongó vagyok, Balázs kevésbé. Gondoltam, ezzel a szilvaszósszal megkockáztatom, hátha fordul a kocka, és láss csodát, bejött! Nagyon ízlett Neki! Úgyhogy tegnap este "bűnöztünk", miután a lányok elaludtak, filmet néztünk és nassoltunk!
Ma pedig Molli kakaóval megette ebédre a maradék rizst, a golyóleves után (golyóleves: bármilyen krémleves, amihez levesgyöngyöt - golyót- lehet enni).





Hozzávalók a tejberizshez (én 2 dl-es poharat használtam):
  • 1 pohár rizs
  • csipet só
  • 1,5 pohár víz
  • 1,5 pohár tej
  • 1 pohár főzőtejszín
  • 3 ek kristálycukor

A rizst egy edénybe öntöm a vízzel és a sóval együtt, és elkezdem főzni kis lángon. Amikor már majdnem az összes víz elfőtt, hozzáöntöm a tejet, ekkor keverem meg először. Ha a tej is elfőtt, felöntöm a tejszínnel, és ismét megkeverem. Mikor a rizs magába szívta szinte az összes tejszínt, hozzákeverem a cukrot, visszateszem a fedőt, és 2 konyharuhával letakarom az edényt. Jöhet a szósz!






Szilvaszósz:
  • 10 szem szilva
  • 3 ek kristálycukor
  • 1 cs kávéskanál fahéj
  • fél dl vörösbor
A szilvákat megmosom, kimagozom, és egy edénybe teszem. Ráöntöm a bort, a cukrot, és elkezdem főzni. Mikor már puha, hozzáadom a fahéjjat, és botmixerrel simára pürésítem.



A meghűlt tejberizst poharakba kanalazom, és nyakon öntöm a szilvaszósszal, majd fogyasztásig hűtőbe teszem.




(Zárójelben megjegyzem, hogy gyümölcsrizs készítésekor 2 dl tejszínt kemény habbá verek, és lazán összeforgatom a kihűlt tejberizzsel, így igazán könnyű desszertet kapunk!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...