"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. szeptember 22., szombat

Kókuszos spanyol briós

Az elmúlt napokban sorra kaptam a jeleket: brióst készítettek a tévében, briós volt egy újság címlapján, és Emma lányom is brióst kért (volna) vacsira. Még a neten is briós jött szembe...
Úgyhogy tegnap előtt nekiugrottam, és megcsináltam. Nem üresen, hanem kókuszosan!! Nagyon bejött a családnak, Apukám is oda meg vissza volt tőle!





Hozzávalók:
  • fél kg finom liszt
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1+3 ek kristálycukor
  • csipet só
  • 2 kissebb, egész tojás
  • 2-2,5 dl langyos tej
  • 2,5 dkg olvaszott margarin
Töltelék:
  • 2,5+1 dl tej
  • 10 - 12 dkg kókuszreszelék
  • 1 cs vaníliás pudingpor
  • 3 ek kristálycukor
Az élesztőt felfuttatom a langyos tejben elkevert 1 ek cukorral, majd a többi hozzávalóval lágyabb, kalácsszerű tésztát dagasztok belőle. Meleg helyen duplájára kelesztem.

Míg a tészta kel, elkészítem a tölteléket: 1 dl tejben kikeverem a vaníliás pudingport 3 ek cukorral. A maradék 2,5 dl tejet felforralom, beleszórok 10 deka kókuszreszeléket, és főzöm 1-2 percig, majd hozzáöntöm a pudingot, és megfőzöm. Miközben hűlik, néha keverjük meg.
Nagyon tetszik ez a töltelék, mert a kókusz megszívja magát a tejjel-pudinggal, és nem lesz folytós!





A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítom, 12 részre vágom, és kis "zsemléket" formázok belőlük. Úgy 10 perc pihi után egyesével kinyújtom őket hosszúkásra, megkenem a töltelékkel, feltekerem, és a képen látható módon birós formára feltekerem. A végét kicsit ellapítom, és a csiga alá teszem, így nem tud szétnyílni sütés közben :-)





Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatom őket (6 darabot raktam egy tepsire), olvasztott margarinnal megkenem a tetejüket, és megszórom egy csomag vaníliás cukorral. 20 perc kelesztés után előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsülnek.



(Én némelyik briósba kicsit elnagyoltam a tölteléket, ezért sütés közben 2-3 megrepedt, de ettől még isteni lett!)




A tészta eredeti receptjét Limaránál találjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...