"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. szeptember 7., péntek

Kápia - variációk 3. - Tyopoló

Az e havi Príma Konyhában találtam egy receptet, furcsa hangzású neve keltette fel a figyelmemet. Ez a zöldségkrém bulgár eredetű, és nagyon hasolít az ajvárhoz, csak a benne található zöldségek aránya más. Illetve  van egy nagy előnye: nem kell főzni! Tudniillik, ez nekem kardinális kérdés, mert egyszerűen nincs arra lehetőségem, hogy egy órát el se mozduljak a tűzhely mellől és kavargassak...
Sőt, egyszerűsítettem a dolgon: a paprikákat és a padlizsánt még este megsütöttem, míg vacsoráztunk. Másnap csak pucolnom és turmixolnom kellett :-)





Hozzávalók:
  • 1 kg padlizsán
  • fél kg kápia paprika
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 2 húsos, érett, hámozott paradicsom
A paprikát és a padlizsánt megsütjük, az ajvárnál leírt módon. A padlizsánt kikanalazzuk a héjából, a paprikáról pedig lehúzzuk. A zöldségek húsát egy edénybe tesszük, hozzáadjuk a megpucolt, felszeletelt fokhagymát, a hámozott paradicsomot,  ízlés szerint sózzuk, majd botmixerrel krémesre keverjük (akinek jobban tetszik, apróra is vághatja az egészet pépesítés helyett).




Az előkészített, fertőtlenített üvegekbe kanalazzuk, és ha télire szeretnénk eltenni, öntsük fel a tetejét annyi olívaolajjal, hogy ellepje (így légmentesen lezárjuk a zöldségkrémet). Celofán, tető, és mehet a polcra. 5 bébiételes üveg telt meg nekem ezzel a mennyiséggel.

Sült húsok mellé szokás tálalni, de szeritem (hasonlóan az ajvárhoz) kenyérre kenve is kiváló reggeli lehet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...