"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. szeptember 27., csütörtök

Cseh kifli két ízben

Még születésnapomra kaptam a Mamától kifli formákat kifejezetten ehhez a sütihet. Ma érett meg bennem a gondolat, hogy elkészítsem. Lazáztunk vasárnap reggel, Apa kiment a lányokkal az udvarra, én meg bevettem magam a konyhába. Készült papagáj torta (jó régen nem csináltam már), és a fent említett cseh kifli. A recept Bencsik Anikótól van, köszönet érte! Ő kókusszal készítette, én pedig megfeleztem a hozzávalókat, és az egyik felébe darált diót tettem. Mindkét változat finom lett, talán a dióssal könnyebb volt dolgozni. A kókuszos kevésbé állt össze, kicsit 'morzsálódós' maradt, de a végeredmény kiváló!
Soknak tűnhet a porcukor mennyisége, de igen kiadós ez a sütemény.





Hozzávalók (30 db kiflihez elegendő mennyiség):
  • 25 dkg porcukor
  • 12,5 dkg puha margarin
  • 10 dkg finomliszt
  • 12,5 dkg kókuszreszelék (vagy darált dió)
  • 1 csapott kk szódabikarbóna
  • 1 csapott kk szalalkáli

A hozzávalókat egyszerűen összegyúrjuk, a puha ráma és a kezünk melege segít ebben. Mint már említettem, a diós szépen összeállt, a kókuszos morzsalékosabb lett, de nem kell megijedni!





A kifli formákba (nem kell kikenni!) nyomkodjuk a tésztát, hogy a forma színültig legyen, tepsire sorakoztatjuk (az enyémre éppen ráfért a 30 db),  majd 180 fokos előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük.





 Én úgy bizonyosodtam meg róla, megsült-e már, hogy egyet kivettem a tepsiről, felfordítottam, és ha a süti kiborult belőle, megsültnek nyilvánítottam :-)





(Zárójelben megjegyzem, a diósakat kicsit hamar vettem ki, úgyhogy még vissza kellett raknom pár percre... El is törtem néhányat sajnos.)


Ha kihűltek a kiflik, olvasztott csokoládéba márthatjuk a végeit!

Ilyen szép üreges lesz a belseje!



2 megjegyzés:

  1. Juj, ez az egyik kedvencem:-)! Én a diósat szoktam készíteni, még kókuszosan nem próbáltam.

    VálaszTörlés
  2. De jó :-) Érdemes kipróbálni kókusszal is, nagyon finom! Egyébként én kókusz - függő vagyok...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...