"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. augusztus 9., csütörtök

Rumos - fahéjas szilvalekvár

Tudom, tudom, a szilvát bűn dzsemfix-szel befőzni, de mentségemre legyen, hogy csak egy kilócska maradt a naaagy sütizés után, így egyszerűbb volt a zselésítőt használni, mint sütőben sütni. Majd ha legalább 4-5 kilónyi jó érett összegyűlik, akkor jöhet a sütőben sütéses változat :-)




A szilvát megmostam, kimagoztam, és felkockáztam. Hozzá öntöttem 30 dkg kristálycukrot, amiben előtte elkevertem egy csomag 3:1 zselésítőt. Feltettem a tűzre, felforraltam. Botmixerrel éppenhogy csak megijesztettem egy kicsit, hogy azért darabos is maradjon, majd 1 percig forraltam még.

A tűzről levéve hozzákevertem 1 kk fahéjat és 1,5 kupica rumot, ezután az előre elkészített (mosott, fertőtlenített) üvegekbe töltöttem, celofánt is tettem a kupak alá, majd pár percre fejre fordítottam az üvegeket, és száraz dunsztba tettem őket másnapig - míg teljesen kihűltek.
Ebből a mennyiségből egy nagyobb, és két kisebb üveg lekvár lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...