"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. augusztus 24., péntek

Mentás bazsalikomszörp

Óriási kísértés volt a bazsalikomszörp. Már hetek óta rákészültem, szinte naponta, majd mégis lebeszéltem magam. Bazsalikomból szörpöt?? Valahogy úgy álltam hozzá, mint az őszilekvárhoz. Azután mégis, mikor Mollival begyűjtöttük a fűszereket, félre tettem egy csokorral, és már oda is tettem a szirupot a tűzre, nehogy meggondoljam magam :-) (Persze kis adaggal kezdtem, sosemlehettudni alapon...)

Nem bántam meg, isteni lett!! Hideg ásványvízzel felengedve, igazi hűsítő ital.





Feltettem a tűzre 4 dl vizet 40 dkg cukorral, és 1 csapott tk citromsavval, majd  gyöngyözve főztem úgy 10 percig. Lezártam a gázt, és a megmosott, leveleire szedett bazsalikomot és mentát beletettem a szirupba, és fedő alatt pihentettem egy órán keresztül.




Előre elkészített (mosott, fertőtlenített) üvegekbe szűrtem a szörpöt, és hűtőbe tettem fogyasztásig.


3 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz, a kedvenceim:) Így még nem próbáltam, de készítek egy teszt verziót:) Nem akarok okoskodni, és nem is derült ki, hogy ki fogyasztja, de nézz utána, mert gyerekeknek 6 éves kor alatt nem javasolt (én azt szoktam mondom, hogy ez azt jelenti, hogy tilos) semmiféle mentás fogyasztása vagy bármilyen módon történő alkalmazása. Az ok, hogy légzésleállást okozhat.

    VálaszTörlés
  2. Ennek utána fogok járni! Én úgy tudtam, hogy 2 éves kor alatt nem lehet. Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem! Egyébként csak Emma kóstolta, ő pedig mindjárt 6 éves :-)

    VálaszTörlés
  3. "Gyerekeknél, főleg csecsemőknél tilos mentoltartalmú készítményeket alkalmazni, például orrkenőcsökben, mert nehéz légzést, légszomjat okozhat. A mentatea érzékenyebb egyéneknél mentoltartalma miatt gyomornyálkahártya-gyulladást okozhat és csalánkiütés is jelentkezhet."
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Borsmenta

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...