"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. augusztus 6., hétfő

Fóliában, hamuban sült kukorica

Emma kérésére szalonnát sütöttünk a múlt héten. Szerencsére aznap este nem volt akkora kánikula, úgyhogy túléltük :-) A szalonna meg a hagyma viszont nem, de cseppet sem bánkódok érte! Igazi falusi lányok, szalonna, kolbász jöhet minden mennyiségben! Apukám kérte, a maradékot csomagoljam el neki másnap reggelre, hát, nem volt mit csomagolni, bepuszilták az összeset... (persze mi is segítettünk Balázzsal).

Szóval innen jött az ötlet: sütögetéskor krumplit szoktunk a parázsba dobni, és vajjal - sóval elnasizgatjuk. Miért ne lehetne ezt csemegekukoricával is kipróbálni? Megtörtént. Isteni!!




Fűszervajat készítettem: úgy 5 - 10 dkg vajat kicsit megpuhítottam a mikróban, majd sóztam-borsoztam, és hozzákevertem felaprított petrezselymet és snildinget. Kikevertem (picit visszatettem a hűtőbe, hogy megdermedjen ismét), majd a megpucolt kukoricákat fóliára tettem, és bekenegettem őket :-) Jól becsomagoltam őket, a biztonság kedvéért, hogy a gőz meg ne szökjön, duplán tekertem rájuk fóliát.





Amikor leégett a tűz, beledobtuk a parázsba.



Időt nem mértem, de mire minden szalonna elfogyott, és elpakolásztunk, utolsó lépésként vettem ki a kukoricákat a parázsból.




Illatos, vajas, sós, mennyei!! Szinte maguktól potyogtak le a szemek a csutkáról :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...