"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. augusztus 16., csütörtök

Az Én brownie-m

Úgy három évvel ezelőtt jött rám, hogy brownie-t kéne sütni. Sokáig nézelődtem a neten, kipróbáltam jó pár receptet, végül, ha jól emlékszem, Nigellánál találtam a legígéretesebbet (pontosan nem tudok idézni, mert egy kis cetlire jegyzeteltem, amit azóta jóóól átfirkáltam). A hozzávalók mennyiségén itt - ott változtattam, így jutottam el az alábbi recepthez, ami számomra a tökéletes :-)



Hozzávalók:
  • 20 dkg étcsokoládé
  • 20 dkg margarin
  • 3 nagy tojás
  • 23 dkg kristálycukor
  • 10 dkg finomliszt
  • 2 ek holland kakaópor
  • 1 csipet só
  • 1 ek vaníliakivonat
A margarint és a darabokra tört étcsokit vízgőz felett felolvasztjuk, és kicsit hűlni hagyjuk. Kikeverjük a tojásokat a először a cukorral, majd liszttel, kakaóval, sóval és a vaníliával. Fokozatosan hozzákeverjük a csokis margarint, míg egynemű masszát kapunk.
Sütőpapírral bélelt, 20x30as méretű tepsibe (vagy jénaiba) öntjük a tésztát, és 180 fokos, előmelegített sütőbe tesszük.




A sütési idő 23-25 perc, nagyon figyeljünk oda, nehogy túlsüssük, mert akkor kiszárad! Nem baj, ha még úgy látjuk 25 perc után, hogy a teteje nyomásra puha, vegyük ki a sütőből, pár percig még úgyis 'sül magában'. A bownie-nak az a lényege, hogy krémes-csokis marad a belseje :-) Persze ha teljesen kihűlik, úgyis megszilárdul, de mégis 'olvadós' marad.

Érdemes langyosan fogyasztani, nagy adag vaníliafagyival!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...