"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. július 2., hétfő

Túrós koszorú levendulaszirupos babapiskótával

Anyukám névnapját ünnepeltük a hétvégén. A menü az Ő érdeme volt, a süti az én reszortom. Szombaton bejártam a piacot, szép őszi és sárgabarackokat kaptam, ez utóbbit meg is ettük a délelőtti pancsolás során, úgyhogy a sütibe maradt az őszibarack. És végre kipróbáltam a levendulaszirupot is!



Hozzávalók:
  • 50 dkg túró
  • 2 dl natúr joghurt
  • 6-7 ek porcukor
  • 1 citrom reszelt héjja
  • 1 csomag zselatin fix (amit nem kell főzni, csak hozzákavarni)
  • 4 db hámozott, felkockázott őszibarack (vagy bármilyen gyümölcs, ami rendelkezésre áll)
  • babapiskóta
  • levendulaszirup (vagy tej)

A túrót kikeverem a joghurttal, cukorral és a citrom héjjával, majd fokozatosan hozzákeverem a zselatin fixet (persze lehet használni a hagyományos zselatint is, vagy lapokat, de én szeretem ezt a főzés nélküli fajtát az egyszerűség miatt). A túrókrém felét egy koszorú formába öntöm (vagy folpakkal bélelt őzgerinc, püspökkenyér forma is tökéletes), rászórom a kockára vágott barackot, majd rákanalazom a maradék krémet.
A babapiskótákat ketté töröm, nekem így adja ki a forma méretét, és egy pillanatra belemártom őket a levendulaszirupba (ennek hiányában tejbe), és kirakom vele a koszorú tetejét.
Rápattintom a forma alját, és hűtőbe teszem, pár órára, míg megdermed a túrókrém. Most egész éjszaka a hűtőben pihent, és másnap délben borítottam tortatálra.




Nagyon jól passzolt a citromos túrókrém az enyhe levendulaízzel - illattal!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...