"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. július 16., hétfő

Padlizsánkrém, ahogy mi szeretjük

Azt hiszem, két éve készítettem először padlizsánkrémet. Fogalmam sem volt róla, mikor van megsülve, nyomogattam, szagolgattam, és ha jól emlékszem, félig nyers is maradt... Na, de ez már régen volt! Azóta a szájízünk szerint tökéletesítettem a receptet, és gyakran készítem. Pirítóssal, vagy még langyos, friss kiflivel és sok zöldséggel nagyon szeretjük!



Négy kisebb padlizsánt sütőpapírral bélet tepsire teszek, és 220 fokon, kb 30 perc alatt puhára sütöm őket. Ha meghűlt, kikanalazom a puha belsejét egy edénybe.


Megsült
Kikanalazzuk











 Ha levet engedett, az óvatosan leöntöm róla, majd hozzáteszek 2 tk sót, pici borsot, egy fej megpucolt, felaprított vöröshagymát, 2 gerezd tisztított, átnyomott fokhagymát, 1 tk mustárt, 1 ek majonézt, és végül 5 evőkanál olívaolajat, ezt kanalanként adagoljuk hozzá, miközben botmixerrel simára - krémesre keverjük.












Készítettem már napraforgó olajjal is olíva hiányában, azzal is finom volt! Tálalás előtt hűtsük be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...