"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. július 12., csütörtök

Őszibarack - szeder lekvár

Még sosem készítettem őszibarackból lekvárt. Emlékszem, pár évvel ezelőtt hogy rácsodálkoztam egy barátnőm édesanyjára, aki kilószámra főzte be lekvárnak, én meg csak lestem, hogy ebből is lehet?? Miután kb. fél kilónyi 'ránkpuhult' a melegben, gondoltam, itt az alkalom, kipróbálom! De akkor már cifrázzuk egy kicsit :-)





Hozzávalók:
  • kb. 60 dkg tisztított, aprított őszibarack
  • kb. 60 dkg szeder
  • 2 cs 1:3 dzsemfix (az őszibarack miatt kell dupla adag, lásd a dzsemfix használatát a zacsi hátulján)
  • 35 dkg kristálycukor

A gyümölcsöket összeöntöttem egy fazékba, rászórtam a kristálycukrot, amiben előtte elkevertem a dzsemfixet, majd felforraltam. Hagytam zubogva forrni 1-2 percig, majd az előkészített, fertőtlenített üvegekbe töltöttem. Száraz dunsztban hagytam őket kihűlni.
Ebből a mennyiségből 2 nagyobb, és egy kisebb üveg lekvár lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...