"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. július 17., kedd

Levendulás sárgabarack lekvár

Egy kedves ismerősömtől kaptam egy naaagy szatyor sárgabarackot :-) A nagy részéből a hagyományos, jól bevált 'sima' lekvár lett, viszont 2,5 kilónyi gyümölccsel kipróbáltam a levendulás ízesítést. Hát mit mondjak, isteni! Enyhén, nem tolakodóan érezni a levendulát, pont, amennyire vágyik rá az ember! Lehet, hogy jövőre többet készítek belőle!?



A sárgabarackot megmostam, kimagoztam, és lemértem. Majdnem két és fél kilónyi lett, ehhez hozzáöntöttem két deci levendulaszirupot, 50 dkg cukrot (azért csak ennyit, mert a levendulaszirup cukortartalma is jelentős), amiben elkevertem előzőleg két csomag 1:3 dzsemfixet, majd feltettem a tűzre. Amikor elolvadt a cukor és a gyümölcs is levet engedett, csak úgy tessék-lássék módon a botmixerrel kicsit pürésítettem, forrásig melegítettem, majd egy percig hagytam gyöngyözve forrni.
Az előkészített, elmosott, fertőtlenített üvegekbe töltöttem a lekvárt, celofánt is tettem a kupak alá, majd száraz dunsztba bugyoláltam őket, míg ki nem hűltek.

2 megjegyzés:

  1. A cseresznyét, almát, rózsát készítettem levendulával, de lehet, holnap a barackon is kipróbálom. Rumosan próbáltad már, úgy is fincsi:)

    VálaszTörlés
  2. A rumos már jövőre marad, remélem, nem felejtem el :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...