"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. június 27., szerda

Mini pizza - gyorsan, túróval

Nagyon szeretjük a pizzát, vajon létezik olyan, aki nem? Mióta egy régebbi Nők Lapjában rátaláltam erre a receptre (barátnőm hívta fel rá a figyelmemet), gyakrabban készítem, mert ezt nem kell keleszteni, egy óra alatt mindennel együtt megvan :-) A tésztájába gyúrt túrótól meg egészségesnek is mondhatjuk - főleg, mert így becsempészhetjük a gyerekek étrendjébe is... Ugyanis Emma nem igazán eszi meg semmilyen formátumban, kivéve a pöttyöset! Meg ezt a pizzát, főleg, ha ő válogatja össze a feltéteket :-))



Hozzávalók:
  • 35 dkg finomliszt
  • 1 cs sütőpor
  • 1 egész tojás
  • 25 dkg túró
  • kb. 6-8 ek tej
  • 1 tk só

A fentieket összegyúrom és 6 részre osztom. Kézzel kilapítgatom - kinyújtogatom, olyan jóóó tenyérnyi méretűvé, hogy még éppen ráférjen 3 db egy tepsire, aztán jöhetnek a feltétek.











Egy kis pohár tejfölt kikeverek egy gerezd fokhagymanyomón áttört fokhagymával, sóval és borssal. Ezzel megkenek 3 pizzát, a másik hármat - a gyorsaság kedvéért - tubusos pizzakrémmel, amihez szintén keverek egy kis sima tejfölt, hogy ne legyen olyan "vad" íze.
A tejfölösre vékony paradicsomkarikákat, és lilahagymát teszek, most éppen volt itthon mozarella is, úgyhogy azzal borítottam be, de tökéletes a trappista is! A pizzakrémesekre jöhet a szalámi, sonka, szalonna, igazán csak a képzeletünk (meg a hűtőnk tartalma) szab határt!

Előmelegített sütőben, kb 20 perc alatt megsülnek, én rá szoktam kapcsolni a grillt is egy kicsit, hogy szépen megpiruljon a sajt.

Arra szoktam figyelni, hogy mindenképpen legyen gyerekbarát pizza, amit tuti szívesen esznek a kölykök is! Apáét most pl. megraktuk pepperonival, na ezt én sem tudtam megenni, olyan brutál erős lett :-)


A gyerekeké

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...