"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. június 17., vasárnap

Levendula variációk


Levendula szirup

Mamánál (anyósomnál) voltunk a kertben, ahol rengeteg levendula illatozott. Utánanéztem, vajon a molyirtáson kívül mire lehetne használni ezt a lila gyönyörűséget? Limaránál kaptam rengeteg választ a kérdésemre, többek között a szirup, az esszencia és a szörp tetszett meg (de erről később). 

Szóval „harcba szálltuk” a méhecskékkel a levendulavirágért, sikerült egy jó kis csokrot begyűjteni.

Feltettem fél liter vizet és fél kg kristálycukrot egy fél kávéskanál citromsavval forrni. Amikor már javában gyöngyözött, levettem a tűzről, és beleszórtam egy jó csokornyi friss levendulavirágot, rátettem a fedőt, és amíg altattam Imolát, hagytam ázni (ez mindennel együtt úgy fél óra).
 Leszűrtem, és fertőtlenített üvegekbe öntöttem, majd bebugyoláltam őket konyharuhába, hogy lassan hűljenek ki.


Szép halvány színe lett, és isteni illat terjeng a konyhában! Süteményeket, fagylaltokat, lekvárokat lehet vele ízesíteni.
Ha kipróbáltam, beszámolok róla :-)


Levendula – esszencia

Állítólag a vanília kivonat helyett lehet használni a süteményekbe. Mivel a szirup illata és íze nagyon tetszett, gyorsan mentünk még egy kört a levendulavirágért, és pár óra múlva már készítettem is (eredeti recept ITT).

Egy kisebb (decis) üveg aljára tettem 8 szál frissen szedett levendulavirágot, majd felöntöttem jó minőségű vodkával.  Pár napi érlelés után máris felhasználható!


1 megjegyzés:

  1. Na, megint egy rugóra járt az eszünk! De én levendula mézet is csináltam! Próbáld ki! Fini nagyoooon.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...