"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. június 10., vasárnap

Étcsokis cseresznyelekvár

Az ötlet, hogy csokoládét keverjek a lekvárba, Marianntól származik. Feketecseresznye hiányában megváram, míg szinte feketére érik a cseri a kertben :-) A csokoládé pedig minden formában jöhet, úgyhogy belevágtam...

Kimagoztam egy tál megmosott cseresznyét, 1,4 kg lett belőle. Hozzáöntöttem 40 dkg kristálycukrot, amiben előtte elkevertem egy zacskó 3:1 dzsemfixet, és feltettem a tűzre. Mikor elolvadt a cukor, a botmixerrel csak úgy nagyjából - hogy maradjanak egész szemek is - összetörtem a gyümölcsöt, és felforraltam. Hagytam zubogni kb. 3 percig, majd lezártam a gázt, és az apróra tört 100 gr étcsokoládét (min. 70%-os) belekevertem. Előkészített fertőtlenített üvegekbe töltöttem, és másnapig száraz dunsztba tettem.



A maradék - ami kimaradt az üvegekből - még aznap este a frissen sült kenyeremen végezte :-) Isteni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...