"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. június 12., kedd

Eperlikör, meggylikör


Pár héttel ezelőtt olvastam az eperlikőrről, gondoltam, a meggylikőrhöz  hasonlóan (amit már évek óta csinálok) megpróbálom elkészíteni. Kóstolni úgy 4 hét után lehet (az elkészítéstől számítva), és ebből – az én esetemben - már kettő eltelt :-)!

Hozzávalók: eper, cukor, 1 rúd vanília, vodka

Az epret jól megmosom, megtisztítom, és a hibátlan szemeket kristálycukorral rétegezve egy fertőtlenített befőttesüvegbe teszem, míg tele lesz. Egy félbe hasított vaníliarudat is beleszuszakolok az üvegbe, majd felöntöm annyi (jó minőségű) vodkával, hogy teljesen ellepje a cukros gyümölcsöt. Celofánnal lekötöm a tetejét, kupakot csavarok rá, és mehet a spejzba. Néha nem árt neki, ha óvatosan összerázzuk.
A meggylikőr ugyanígy készítem, csak vaníliarúd nélkül.


Elkészítéskor


















Ezen a képen éppen két hete érik a likőr :-) Az eper alatt teljesen elolvadt a cukor, és jól látni a pici vanília pöttyöket is.


4 hét után leszűrtem:
bal oldali az eperlikőr, jobb oldali a meggylikőr.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...