"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. június 5., kedd

Cseresznye lekvár egressel

Három napig csücsült a pulton egy tál egres, mert nem tudtam eldönteni, hogy egresszószt csináljak belőle, vagy kipróbáljak valami újat. Győzött a kíváncsiság :-) Szedtem hozzá a kertben friss, ropogós cseresznyét (közben 1 perces gyorsoktatást kapott a két lányom, akik a borsóban ülve csemegéztek, hogy mi a teendő, ha anya véletlenül lepottyan…), gondoltam, jó páros lesz, egyik édes, másik savanykás.
Nagyon finom lett, jól érezni mindkét gyümölcs ízét!




Hozzávalók (ebből 3 nagy üveg, és egy bébiételes üveg lett tele):
- 70 dkg egres
- 1,3 - 1,5 kg cseresznye magozva
- 70 dkg cukor
 - 2 csomag 3:1 dzsemfix
Az egreseket megmostam, megpucoltam és félbe vágtam, hozzáöntöttem a mosott - magozott cseresznyét, és a cukrot, amibe belekevertem a zselésítőket.




Feltettem főni, és amikor már szépen elolvadt a cukor, és levet engedett, nagyjából összetörtem a botmixerrel. Megvártam, amíg felforr, hagytam 1 - 2 percig gyöngyözni, majd fertőtlenített üvegekbe töltöttem, és száraz dunsztba tettem őket, míg kihűltek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...