"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." (Weöres Sándor)

2012. június 17., vasárnap

Citromfü szörp

 
Nos, várom én már vagy egy hónapja, hogy jóóól megnőnek a citromfű bokrocskáim, de elfogyott a türelem. Így a mamánál nem csak levendulát szedtünk Emmával, hanem megkopaszítottam egy hatalmas citromfű bokrot is (talán jövőre már itthon tehetem). Hazaérve nekiláttam a szörpkészítésnek, a bodza mintájára.




Megmostam egy nagy marék citromfüvet, bel tettem egy öt literes edénybe, és rákarikáztam két megmosott citromot.
1,5 liter vízhez öntöttem 1,5 kg cukrot, és 3 dkg citromsavat, majd addig melegítettem, míg felolvadt a cukor, és még melegen ráöntöttem az előkészített citromfűre – citromra.



 Három napig állni hagytam a spejzban, majd leszűrtem, és az előkészített, fertőtlenített üvegekbe töltöttem.
 
Nagyon kellemes üdítőt kapunk ásványvízzel felengedve! Ha pedig marad télire, teát is ízesíthetünk vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...